Burgemeeesteren: tussenstap

Antid Oto antidoto at HOME.NL
Wed Mar 23 13:39:56 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> In zijn helaas nogal verbleekte Animal Farm (1945) doorzag Orwell al
> glashelder wat jouw 'grass roots' bestuur in de praktijk inhoudt: de
> meest doortrapte figuur trekt alle macht aan zich. Tragischerwijs
> herhaaldelijk door de geschiedenis bevestigd.

Welnee, dan zou je in principe ook tegen een persoon als
Linus Torvalds moeten zijn, als open source advocate.
Mediocratie, democratie en grass-roots can flourish together
zou ik zeggen. Ik lijk Lenny wel :) Niet de nuance uit het
oog verliezen, Bart. Dat Balkenende en co graag terug willen
naar 1984 wekt natuurlijk tegenreacties op, en relativerend
vermogen kan dan geen kwaad zou ik zeggen.