Burgemeeesteren: tussenstap

Antid Oto antidoto at HOME.NL
Wed Mar 23 12:26:49 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Een mooie lakmoesproef dus, ben je voor bobo's of voor gekozenen.

Ik ben voor grass-roots bestuur, met of zonder burgemeester.
Per slot van rekening worden revolutionairen ook niet
democratisch gekozen. Om ff een quote aan te halen:

"There is a limit to the application of democratic methods.
You can inquire of all the passengers as to what type of car
they like to ride in, but it is impossible to question them
as to whether to apply the brakes when the train is at full
speed and accident threatens."

> Ook een druif als Henk Westbroek blaast de lokale democratie leven in.
> Juist hij zou ik zeggen. Of hij nou gekozen wordt of niet.

Wat bedoel je met democratie "leven in blazen"? Het gaat
voornamelijk weer over poppetjes.