Cicero

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Wed Mar 23 00:59:42 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

En overigens blijf ik van mening, dat we alsnog tegen Carthago ten strijde
moeten trekken en dat we het instituut eerste kamer moeten afschaffen (zoals
al vaker verwoord tegen Thomas de Graaf). Het gaat niet aan, dat een niet
gekozen lichaam als medewetgever door de politiek gewenste
grondwetswijzigingen of reguliere wetswijzigingen ongedaan kan maken. Als ik
stem op de Provinciale Staten, stem ik op mijn vertegenwoordigers aldaar en
betrek bij mijn stem, hoe ze hebben gefunctioneerd. Ik stem dan niet op
leden van de Eerste Kamer. Maar dat gebeurt in onze dementerende constitutie
wel. Dus ook dit item morgen op de agenda! Thom wilde het niet, ik wel.

Hannibal Hamilcaris filius est!

Ave,

Tjerk