Grondwet blijft ongewijzigd

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Mar 22 23:39:32 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  De PvdA heeft het uiterst slim gespeeld.

Ja mooi, kunnen al die PvdA burgemeesters lekker blijven
zitten. Als ik H.M. was ontsloeg ik ze zelf en maakte zo een
eind aan die belachelijke partijpolitieke kliek cultuur.

Nodigde ik iedereen uit die het ambt zou kunnen vervullen en
liet hen een plan voor het de eigen dorp en/of stad maken.
De beste zou dan in het ambt kunnen worden benoemd. Maar ja,
   ik ben het niet ;)

>  Neemt niet weg dat het jammer is dat het zo gelopen is. Dit was
>  allemaal te vermijden geweest.

De (partijpolitieke cultuur zit dieper dan je denkt, lijkt
me. Zag een van die bedenkers ervan zich ook weer roeren.

>  Thom de Graaf moet nu natuurlijk wel z'n consequenties trekken.

Absoluut. Het heeft geen zin om op een verder lege stoel te
blijven zitten.

Ik ben zeer benieuwd naar de analyses achteraf en het
(wan)product dat hier van de band af gaat komen rollen, en
dat na zo'n 40 jaar debat.

Het verdient al geen schoonheidsprijs en geeft aan dat het
met die volprezene democratie zeer bijzonder tegenvalt. Het
zal niet meer blijken dan een kliek die vooral voor zichzelf
zorgt en dat onder het mom van democratie.

Onvoorspelbaar onverantwoord, ook.

Henk Elegeert