standpunt.nl: D66 moet uit het kabinet stappen als de gekozen burgemeester strandt

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Mar 22 16:11:01 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ik, eerder als de Eerste Kamer geen politiek zou bedrijven:

>  Zo'n beetje iedereen vindt dat.

Tja, de hele oppositie vindt dat maar ook nog het CDA en de VVD. Alleen die
zeggen nu nog even niets.

>  De vraag is natuurlijk wel of zoiets simpels als een gekozen burge-
>  meester wel een hoogstandje aan wetgeving behoeft.
>
>  Henk over de PvdA:
>
>  ...maar dat doet D66 dus ook... dat dreigt op dit moment juist spaak
>  te lopen.

Ze gebruikten hun positie om hiermee in het kabinet te komen tegen eerder
uitspraken in.

Omdat het een D66 item is? hahahaha

>  Elk onderwerp waarvoor de steun van de PvdA nodig is, wordt groter
>  gemaakt dan het eigenlijk is... (en ja, dan sneuvelt er wel eens wat
>  - en zeker als de inzet het voortbestaan van dit kabinet is). De
>  vraag is eerder wie daarvoor verantwoordelijk is.

Het overgrote deel van Nederland zal er erg gelukkig mee zijn dat de PvdA
dit rampenkabinet laat sneuvelen.
Mijn inschatting is dat de PvdA er flink mee zal winnen. Komt er toch nog
een flinke linkse meerderheid die een hoop puin kan gaan ruimen.

> [...]
>
>  Zie wel: http://opiniepanel.tweevandaag.nl/?pag=4&rid=16
>
>  Als het kabinet valt doordat de PvdA tegenstemt, zal het daar wel mee-
>  vallen met het plengen van traantjes. Je moet de volledige contekst
>  zien: D66 doet mee aan een reactionair kabinet teneinde deze grondwets-
>  herziening te bewerkstelligen. De PvdA is dus niet reactionair als ze
>  tegenstemt. Het valt me op dat de PvdA steeds datgene in deze zaak
>  wordt verweten dat D66 doet...
>
>  --> Droomdeal tussen PvdA en D66 zou overigens zijn dat de PvdA voorstemt
>      waarna D66 in ruil daarvoor het kabinet opblaast...  :-)

Tja, als D66 nu maar eens te vertrouwen zou zijn, maar dat risico zullen ze
niet durven lopen.

>  Enfin nog een paar uurtjes, dan weten we het.

Misschien nog even een pilsje er op drinken vanavond, zou een geweldig
feestje kunnen worden als BII naar huis mag.

Ger