Bolkesteinrichtlijn 2

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Mar 20 12:56:19 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Mee eens. Maar dat is dan ook niet wat ik bepleit. Wat ik bepleit is
> grotere welvaart, grotere gelijkheid en rechtvaardigheid door mensen
> ander, wel rendabel werk te laten doen. En dat gaat niet zo makkelijk
> gebeuren als we ons sociale stelsel niet slimmer maken.

Kijk aan zeg, je zegt dus dat als we het sociale stelsel overhoop halen er
van zelf ander werk op ons pad komt. Het werk wat nu rendabel is hevelen we
over naar goedkopere landen omdat het dan voor niet meer rendabel is. We
maken eerst ons werk onrendabel om andere werk dat het wel is te gaan doen.
Ben erg nieuwsgierig naar dat nieuwe rendabele werk, wat dat dan mag zijn.
En of we dat dan ook weer gaan overhevelen omdat andere landen dat ook weer
goedkoper kunnen.
Zo maken we dus van Nederland een derdewereldlandje.
Het moet allemaal goedkoper worden dus. Zullen we beginnen met de tarieven
van zelfstandige ondernemers flink te verlagen? Iemand moet toch het goede
voorbeeld geven toch? Als ze dan allemaal failliet zijn kunnen ze mooi werk
gaan doen wat wel rendabel is.

Ger