BBC: Secret US plans for Iraq's oil

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Mar 18 18:37:49 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Die Henk en Marc. D66'ers willen al jarenlang een kort programma op
kernpunten en nu zijn jullie verontwaardigd dat specifieke
onderzoeksgebieden niet worden genoemd? Ik weet nog wel wat andere
onderzoeksgebieden met grote potentie. Overigens, op het moment dat
kernfusie toepasbaar wordt als alternatieve energiebron, dan heb ik geen
twijfels dat D66 de partij is die dit het agressiefst zal pushen.

Ten tweede staat D66 op het standpunt dat universiteiten en onderzoekers
meer autonomie moeten krijgen in het bepalen van speerpuntenonderzoek.
In het programma vervolgens geld gaan oormerken voor specifiek onderzoek
zou niet bepaald consequent zijn.

Verder is D66 een vereniging en kunnen leden er van alles in amenderen.
Om bovenstaande redenen zou ik overigens tegen zo'n amendement hebben
gestemd.

Groeten,
Mark Giebels