Bolkesteinrichtlijn 2

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Mar 18 09:22:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo Henk,

Het is nog vele malen erger dan dat je denkt.
Ga op de vrijdagavond eens kijken aan de grensovergang van Breda naar
Antwerpen. De Nederlandse vrachtautoauto's, bestuurt door Polen ed, komen
daar aan en de firma Vos staat met busjes met Nederlandse chauffeurs klaar
om de auto over telaten nemen. Dat de Polen illegaal met NL-auto's rijden
zal de belgen een biet zijn en dus worden aan de grens de auto's overgenomen
en naar huis gereden door de Hollandse chauffeurs.
De Nederlandse BV van die firma raakt momenteel over werk kwijt bij
Nederlandse soms grote bedrijven en dat komt in handen van Poolse bedrijven,
maar ook uit andere oud-oostbloklanden. Dat zijn in de meeste gevallen weer
firma's van die Nederlandse bedrijven maar op die manier kunnen ze legaal
goedkope chauffeurs laten rijden.
Ik weet dat er door vakbonden al regelmatig melding van is gedaan en men is
er dus weldegelijk van op de hoogte maar er wordt totaal niets mee gedaan.
Ik ken een bedrijfje dat ook een Poolse vestiging heeft. De Polen komen met
een vracht hier naartoe, doen hier vervolgens een week of zo binnenlands
werk of wat Duitsland, Belgie en zo, laden weer en gaan naar Polen.  De
lonen die men per maand verdiend daar hebben wij geen week voldoende aan.
Nederland was ooit transportland nummer 1 in Europa, maar dat is allang
verleden tijd. Alle werkgelegenheid transporteren we naar het oosten.
En D66 schijnt het toe te juichen blijkbaar.

Ger