BBC: Secret US plans for Iraq's oil

Thu Mar 17 22:59:39 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Wat er werkelijk aan de hand was...
>http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/newsnight/4354269.stm

 Tja, dat heb ik altijd al gezegd (net als over die smoes van de
 massa-vernietigigswapens). Eerlijk gezegd is verontwaardiging
 achteraf nogal hypocriet.

 Onze maatschappij zal uiteindelijk ten onder gaan aan een ener-
 giecrisis (okee, okee, voordat het zover is zijn we al kapot
 aan 'Europa' - dat weet ik ook wel). Behalve smerige oorlogen
 voeren en mensen martelen doen we daar niets aan (integendeel:
 de overheid trekt haar handen er juist vanaf en bazelt wat over
 'duurzame energie' - een energiebron waarvan geen mens weet wat
 't is).

 Een significant deel van de begroting moet naar de ontwikkeling
 van kernfusie. Iedereen weet dat, zelfs milieufreaks, maar
 niemand doet er wat aan.

 Oorlog voeren is natuurlijk veel leuker... dat zal het zijn.
 Als dat geld dat in de vernietiging (sorry: 'opbouw') van Iraq
 gestoken wordt, had beter aan kernfusie besteed kunnen worden.