usa rules/Bolkestein rules

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Mar 17 09:59:57 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> Wat is het standpunt van D66 rond de Bolkestein-richtlijn die onze
> welvaartstaat naar de kloten dreigt te helpen?

Nogal complexe materie als je het mij vraagt. Aan de ene kant staat
niets bedrijven in de weg om afdelingen in andere landen te openen (die
zich dan uiteraard volgens lokale regels horen te gedragen), aan de
andere kant is er misschien toch wel sprake van ongerechtvaardigd
protectionisme en overdreven regelzucht (zoals ook in NL bekend).

Een artikel over de diensten richtlijn van Sophie in 't Veld:

http://d66.nl/news/item/Meer%20werk%20met%20richtlijn%20diensten%20EU/

> Voor het eerst sinds jaren ben ik het eens met de vakbonden, en voor mij
> (gezworen Europeaan al was het maar vanwege de oorlogsdreiging, zoals
> tien jaar terug in Joegoslavie) vormt de richtlijn de sterke overweging
> om tegen te stemmen bij het komende EU-referendum. EU graag maar niet
> tegen elke prijs (letterlijk).

Je bent de enige niet in Europa die bedenkingen heeft, het lijkt er op
dat de richtlijn sterk uitgekleed gaat worden (of zelfs ingetrokken).

Bart Meerdink