Homo page D66

Wed Mar 16 20:13:03 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>:
>Marc, in al je reacties in deze thread ga je impliciet uit van de
>veronderstelling dat homo-zijn een keuze is die elk individu desgewenst
>maakt.

 De wetenschap is daar nog niet uit, meen ik. Hoe tegen dat homo-zijn
 wordt aangekeken is meer een cultureel en temporeel verschijnsel. Bij
 dieren komt het dan ook niet voor.

 Ik ga zelf nergens van uit, noch impliciet van het ene noch expliciet
 van het tegenovergestelde. Als mensen (meer dan twee mag ook van mij)
 voor elkaar kiezen en met elkaar willen trouwen, dan moeten ze dat
 zelf weten. Als er anderen (bijv. te adopteren kinderen) bij betrokken
 worden die niets te kiezen hebben, dan kan men zo z'n twijfels hebben.

 Ik vond m'n grap overigens zelf wel leuk...