Drie soorten misdaad: terroristen hebben geen rechten

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Mar 12 05:26:21 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:
> [...]

Ok.

Nou ja, Annan zou ze er ook uit kunnen zetten/schoppen. Of
hen het veto-recht ontnemen, maar dat is zo'n halve
maatregel. Ook de administratie weg uit dat land en nog meer
van dit soort dingen.

> Langer doorgaan op die manier is slechts
> in het voordeel van die supermacht.

Je hebt gelijk.

> Het alternatief is over ons laten lopen.

Maatregelen nemen is dus ook een optie.

> Hoelang accepteren we dat?

Jammer genoeg doet dit mallotenland mee met dat VS-circus.
Hebben ze die Nederlanders toch voor hun karretje kunnen
spannen.

Maar van mij mag het met onmiddelijke ingang. De grootste
schender van afspraken en overeenkomsten gaat dan maar ruzie
maken op eigen gezag met de rest van de wereld.

> Ik houd niet van economische boycots, dus ook niet tegen de VS, nog los
> van de economisch destructieve gevolgen van zo'n stap.

Voor de Amerikanen, zeker. Maar moet daar iemand rekening
mee houden? Hebben die oog voor belangen van anderen als het
niet in de eerste plaats in hun eigen belang is?

En ach een beetje tornen aan hun vermeende positie kan lijkt
me geen kwaad.

Henk Elegeert