Teletekst: D66 verdeeld over burgemeesters

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Mar 8 08:16:54 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

D66 riep dat ze deze coalitie nooit aan een meerderheid zou helpen.
D66 was zeer fel tegen het boren in de Waddenzee.
Er moest extra geld naar onderwijs wat onmiddellijk weer werd wegbezuinigd.
Het nieuwe kiesstelsel, ach ja, leuk geprobeerd.
Hoe recht zal de rug nu zijn als het gaat over de gekozen burgemeester. (
zoiets?
Sommige D66-ers laten al andere geluiden horen en de fractievoorzitter roept
vervolgens dat hun mening anders is als ze zelf aangeven.
Wat een soap zeg. Eigenlijk gaat het steeds meer op comedie lijken met Thom
en Boris als de clowns. Compleet met een bustoertje.
Zelfs al zou de PvdA een machtspelletje spelen zoals men nu roept dan nog.
Na wat D66 tijdens en na de afgelopen verkiezingen heeft geflikt kan ik er
wel wat begrip voor opbrengen, boontje komt tenslotte om zijn loontje. De
pot verwijt de ketel, zeg maar.
Straks krijgen de jongens en meisjes een aai over de bol van Balkenende en
Zalm, goed gedaan jochie en mocht het zo uitkomen dan mogen jullie misschien
nog weleens een keer op de wip zitten.
CDA en VVD lachen zich de stuipen, het kreunjuweeltje wordt niks en de
oppositie krijgt de schuld. D66 heeft waarschijnlijk het lef niet om de boel
op te blazen en wala, op naar 2007. Wie doet je wat, het submissive D66
knikt toch wel ja en amen.
Thom is er te eigenwijs voor maar zal dadelijk toch gaan komen met
voorstellen om wat te redden, nee niet de gekozen burgemeester maar het
kabinet, let maar eens op. En Boris komt dan zeggen dat ze zich er geweldig
uit gered hebben.
O ja, dan hebben we Bert nog, die nu ijzig stil is, geen lullige opmerkingen
meer kunnen bedenken Bert? Of druk bezig je 18 uur per dag bijeen te
schrapen?
Denk erom he, de show moet doorgaan, dus ook de comedy.

Ger