D66 TK-fractie steunt het Europarlement toch wel, hoop ik?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Mar 3 02:13:07 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Martijn Meijering

>Ben jij niet bang dat het EP niet de gewenste meerderheid zal kunnen
>bereiken om amendementen aan te brengen? Ik namelijk wel.

Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Men is net als een kind behandeld door de
commissie. Lijkt me dat men dan extra fanatiek aan het eigen
(inhoudelijke) standpunt vasthoudt en de amendementen gewoon weer
opnieuw indient. Heeft men ook alle recht toe en is ook heel
gebruikelijk:

Wat cijfertjes (tussen 1999 en 2004):
Procedures completed on first reading: 140
Procedures completed on second reading: 192
Procedures completed on conciliation: 86

Zie: http://europa.eu.int/comm/codecision/concluded/index_en.htm

Als het EP nu haar verlies zou nemen, juist na 'geschoffeerd' te zijn
door de Commissie, dan komt men wel heel zwak over. En daar houden de
meeste politici niet van....

Groeten,
Mark Giebels