Actie: Red de NPS (Medy spreekt !)

Thu Jun 30 09:11:06 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>:
>De NPS moet blijven, wellicht onder een andere naam, bijvoorbeeld MEDY
>(More Education Denying Yuppies), zoals dat ook voor een vrijzinnige
>demokratische partij zou moeten.

 Hahahahahaha.

 [Ze werkte trouwens ooit voor Kohnstamm]

 Even gekeken naar de beleidsvoornemens bij haar aantreden. Die blijken
 ook vol humor te zitten...
   http://www.regering.nl/bewindslieden/kabinet/staatssecretarissen/stasvanderlaanvv.jsp

 Wat wilt u over vier jaar hebben bereikt?
   Ik hoop dat ze over vier jaar zeggen dat er iemand op het Cultuurbeleid
   heeft gezeten, die samen met de sector belangrijke resultaten heeft geboekt.

 [Lees: de sector is opgeheven]

 Het kabinet heeft een motto: Meedoen, meer werk, minder regels. Hoe gaat u
 dit motto op uw beleidsterrein in de praktijk brengen?
   Dit motto geldt evengoed voor het Cultuur- en Media-beleid. We gaan kijken
   of we subsidiestromen kunnen vereenvoudigen en bezien waar we bijvoorbeeld
   de regels voor de bedrijfsvoering van culturele instellingen kunnen
   versoepelen. 'Meedoen' betekent voor mij dat ik alles zoveel mogelijk in
   samenwerking met alle betrokkenen wil doen.

 [Daarom vernamen ze het uit de krant]

 Door wie of wat wilt u zich de komende vier jaar laten inspireren?
   Ik laat me inspireren door alle mensen die in Nederland de cultuur maken
   tot wat het is.

 [En vervolgens vliegen ze de van der Laan uit]

 U was hiervoor ambtenaar op het ministerie van Binnenlandse Zaken. Wat is
 de belangrijkste overeenkomst of het opvallendste verschil met uw vorige
 baan?
   Als ambtenaar probeerde ik altijd te zoeken naar de samenhang in het
   beleid. (...) Hoewel de verantwoordelijkheid als staatssecretaris een
   andere is denk ik niet dat de manier van denken een andere is.

 [Kijk, in haar werk als Staatssecretaris zit nog samenhang ook]

 (...)