1984 revisited

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jun 26 22:28:57 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Dik, ik nog met een scheef oog kijken naar een gesprek
tussen Lubbers en Rosenmuller, en wat denk je?

(g)Lubbers refereerde naar een voorval van een vriend (dacht
ik) die na het brengen van 'slecht nieuws' maar achterwege
had gelaten om de vrouw in kwestie te troosten. Ze kon er
weleens andere gedachten bij hebben, aldus (g)Lubbers, die
(ons in) wilde laten zien wat er allemaal verloren is
gegaan. Hij vond het een verschrikkelijke gedachte dat je
niet meer kunt troosten. Waarschijnlijk nog
verschrikkelijker dan het slechte nieuws zelf.

Ongeveer zoals een pedofiel zijn handelen maar blijft
rechtvaardigen.

Het was slechts 6 jaar na 1984 dat hij zijn beroemde
uitspraak deed: "Nederland is ziek". De man is zelf 'ziek',
zoveel is helder.

En ze begrijpen er nog steeds geen reet van hoor!
Hoorde net Balkenende nog zwammen. Wat een armoede...

Henk Elegeert