'Duurzame energie' blijkt asociale stoornis

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Jun 24 06:22:22 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ze kunnen er wat van hoor die jongens en meisjes politici.
Neem bijv. eens de verbrandingsovens voor het afval, in de meeste gevallen
gebeurt er geen donder met de vrijgekomen energie. In sommige gevallen
worden de bedrijven eromheem verwarmd wat uiteraard in de warme maanden ook
niet nodig is.
Dan komt er nog het vervoer er naartoe bij. Volslagen idioot.
Hier vanuit Venlo rijdt men comntainers met afval naar west-brabant,
Amsterdam etc. Die jongens komen al rijdend langs Nijmegen en kunnen de oven
aldaar bijna aanraken. Maar nee, ruim 100km doorrijden. Lossen en  weer leeg
naar huis want men moet 2 keer per dag heen en weer.
Het komt er op neer dat men per ton afval ongeveer 4 liter diesel opstookt.
Of het nu nog zo is weet ik niet maar een paar jaar geleden ging men voor
Nijmegen zelfs afval halen Duitsland om de verbrandingsoven rendabel te
houden terwijl overslagstations vlak in de buurt naar het westen moesten met
de containers met vuil.
Misschien maar eens beginnen men duurzame politieke stellingen bij D66?

Ger