'Duurzame energie' blijkt asociale stoornis

Thu Jun 23 16:16:10 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Deze dagen konden we vernemen dat D66 iets heeft met 'duurzame energie'.

Omdat ik nog nooit gehoord had van 'duurzame energie' (volgens mij lopen
mensen over een jaar of tien naar het stopcontact en roepen ze 'kom dan,
duurzame energie, we zitten in het donker') ben ik eens gaan kijken wat het
zoal voorstelt. Wel, ik kwam letterlijk en figuurlijk uit in het duister...
Om met D66-goeroe Brinkhorst te spreken: 'het licht gaat uit'.

Hieronder puntgewijs m'n bevindingen.

* Duurzame energie blijkt te staan voor 'biomassa' (windmolens, kernenergie
  en zonne-energie vallen er eigenlijk niet onder).
* 'Biomassa' staat voor 'biomassa energie' of 'bio-energie'. Het gaat hier
  om 'natuurlijke inzichten' en 'milieuvriendelijke alternatieven'.
* Bio-energie is een Nederlands woord voor 'chi' en 'prana' en gaat over kwak-
  zalverij/milieuziektes/holisme (pillen om meer energie te hebben, ziekmaken-
  de technologie, 'energetische opbouw van de mens', 'psychische inductie',
  'acupressuur' en 'spirituele inzichten').
  [Ik heb deze doodlopende weg eerlijk gezegd niet verder onderzocht].
* De vorm van 'bio-energie' waar politici mogelijk naar refereren gaat over
  het verbranden van 'biobrandstoffen'. Dit verschijnsel heet 'Groene stroom'
  (krijg ik wel eens een folder van in de bus) of 'CO_2-neutraal'. Het gaat
  hier doorgaans om traditioneel veevoer dat wordt verbrand (er staat niet bij
  waar dat veevoer dan voortaan vandaan komt - dus ik vermoed: uit de honger-
  gebieden in Afrika). Verder gaat het om houtsprokkel in (Franse !) bossen
  (ligt hier een taak voor WAO'ers ?).
* Serieuze URLs zijn:
   - http://www.platformbioenergie.nl
   - http://www.essent.nl/essent/nl/nl/consument/productinformatie/duurzame_energie/groene_stroom/info/bioenergie.jsp
   - http://www.waterstofvereniging.nl

Dit heeft al-met-al een hoog kruidenvrouwtjes gehalte. En ik moest denken aan
de nazi's.

Mijn conclusie: DIT IS ONGELOVELIJK GERAASKAL.
Dit zijn levensgevaarlijke inzichten - iemand die hierin gelooft is een soort
psychiatrisch patient die die maatschappij aan pseudowetenschappelijk gedaas
wenst op te offeren.

Kortom: dit is typisch iets voor Aso.

Succes jongens !