Na ASO ook de coalitie

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Jun 15 09:31:12 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Henk Vreekamp" <vreekamp at knoware.nl>
To: "Ger" <gmw.arts at home.nl>
Cc: <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Sent: Wednesday, June 15, 2005 8:39 AM
Subject: Re: Na ASO ook de coalitie

> Kennelijk zijn de regeringspartijen nogal bang voor de artsen, echte
> professionele middenklassers. Ik denk dat die ingezonden brief in de
> Volkskrant contraproductief zal werken. Het publiek minacht al massaal
> Balkje-2, dat wordt nu versterkt nu de Balkjes een geachte beroepsgroep
> aanvallen.
>
> Blijft een probleem dat Bosje en consorten weinig alternatief vormen. Ik
> acht het overigens niet ondenkbaar dat Bos (PvdA) en Halsema (GL) nog voor
> de komende verkiezingen opzij worden gezet wegens falende oppositie en hun
> slaafse Pro-Grondwet houding.

> [...]

Dat is een mogelijkheid maar of dat veel te weeg zou brengen is maar
afwachten natuurlijk. De SP heeft momenteel in de peiling 18,5%, dat is al
ruim meer dan het vertrouwen wat BII geniet. Bert Bakker noemde die uitslag
van de week nog belachelijk. De vraag is wie er op het eind belachelijk is
uiteraard. Zou dat de SP, Groenlinks en de PvdA zijn of D66 als
splinterpartijtje? Tenslotte is D66 een van de partijen die de zieke mensen
als handelswaar willen betitelen. Ze schijnen inderdaad bang voor de
huisartsen en komen nu met deze ongeloofwaardige stuiptrekkingen. Liberaal
zal het wel heten of zo.

Ger