Online Opinie-onderzoek Euro

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jun 10 20:45:44 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dikky,

Ik weet het niet. Je schreef:

>Dit naar aanleiding van onderstaande link van Marc en hoe de California belastingbetaler de Onroerend Goed >Belasting al in 1978 opgelost heeft:

>De basis van Prop. 13 was dat property tax (onroerend goed belasting) nooit meer dan 1% van de verkoopwaarde >van het huis kon zijn.

>Dus bij verkoop gaat de nieuwe eigenaar een hogere property tax betalen. Er zijn geen tussentijdse >verhogingen!!

>Voor beeld:

>Een huis gekocht in 1993 voor 100.000 betaald 1000 dollar Property tax.

> [...]

Volgens de gemeentelijke taxateurs is mijn appartement momenteel € 194.000 waard, de werkelijke marktwaarde ligt toch nog enige tienduizenden euros hierboven en ik betaal dit jaar geen € 1.940, maar € 720 aan OZB, afvalstoffenheffing en nog zo wat. Valt dus nog mee, vergeleken met jullie daar.

Groet,

Tjerk