Online Opinie-onderzoek Euro

Dik geensloof at YAHOO.COM
Thu Jun 9 21:12:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijkt me een beetje onzinnig van Noudje. Dat de prijs
van olie van 10 naar 55 dollar per vat is gegaan is
mede veroorzaakt door de Euro die nu eenvoudig  op
wereldschaal tegen de dollar gebruikt kon worden...En
werd! Ook even niet uit het oog verliezen dat de
belasting op benzine 75% van de prijs uitmaakt.
(Terzijde dat is hier slechts 28 cent per gallon dat
op het moment $2.33 kost, 12%dus)
De door hem genoemde "disasters" zijn door alle landen
ondergaan, niet Nederland alleen.
De gulden is niet meer "duurder" geworden sinds de de
facto koppeling aan de DM! Speculatie van de Gulden
was  geen vraag op de wereldmarkt om dezelfde reden.

En indien nodig had Nederland "vrijwillig" de gulden
kunnen devalueren om weer concurrerend te kunnen zijn.
Da kan nu nie!
BTW
Het neemt geen hogere wiskunde om uit te rekenen dat
als Nederland widgets kan verkopen voor 3 cent de kilo
en andere landen er 30 cent voor vragen de Nederlandse
economie zou bloeien. Die prijs van 3 cent kan bereikt
worden door productieverhoging, overheids/bedrijfs
kosten beheer en/of door devaluatie van je
currency....
lenny die concludeerd dat de hier voorspelde 'demise
of the Dollar" nog even op zich zal laten wachten
lenny ook wel Dik

--- Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Marc,
>
> Ik bedoelde dit:
>

> http://www.volkskrant.nl/economie/1118124277150.html
> Volgens mij was het interview in de krant langer,
> maar ik doelde onder meer
> op:
> Ik plak:
>

>   Gepubliceerd  |  woensdag 8 juni 2005.   Gewijzigd
> 02:32 uur.
>

> DNB gaat uit van fors lagere groei
> Van onze verslaggevers Pieter Klok, Olav Velthuis
>
> ‘Normaal gesproken ben ik een optimistisch mens,
> maar nu valt het niet mee’,
> [...]

Discover Yahoo!
Use Yahoo! to plan a weekend, have fun online and more. Check it out!
http://discover.yahoo.com/