Is creationisme wetenschap ?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jun 8 10:24:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ach Henk,
>
> Toen de kwakzalverij uit de basisverzekering ging noemde jij
> Hoogervorst een kwakzalver.

Ach Henk, ik noemde Hoogervorst al eerder kwakzalver, en dat
we nu een basisverzekering hebben met veel aanpassingen
noopt mij nog niet tot bijstelling van dat beeld.

Zijn verantwoordelijheid is namelijk de volksgezondheid en
dat is klassiek een andere dan een marktwerking (voor
verzekeringesmaatschappijen). Daar moet jij nog achter
komen, zo lijkt.

Het huidige niveau aan medische kennis hebben vooral te
danken aan wat hij in een adem kwakzalverij noemt, en dat we
daar, voor wat betreft medicatie heel veel aan ontleend
hebben, ontgaat je kennelijk.

Noch los van het feit dat hij niet met genezing bezig is
maar vooral het bestrijden van de gevolgen van ziekte
ontgaat je kennelijk ook.

In wetenschappelijke termen kwakzalverij, lijkt mij.

 > Ik zie dus geen wezenlijk verschil
> tussen jou en de Christen neuroten :-)

Analoog aan beide gevallen gaat het om (jouw norm) en
hetgeen jij ziet en niet waar het werkelijk om draait. Is je
goed recht, maar geeft slechts aan dat je moeite hebt met
het maken van verschil. :-)

Ik ga uit van andere principes. En ach ja dan lijken we soms
allemaal neuroot met dat verschil dat ik me daarvan bewust
ben en jij niet. :)

Tussen mij en de Christen neuroten zit een wereld van
verschil. En dat ligt echt niet aan mij. :-)

Jij bent een aanhanger van de ID-gedachte?

Henk Elegeert