Vooruit !

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Jun 6 00:52:36 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ja, precies. Da's hetzelfde.

Nou, er zit enig verschil.

http://www.xs4all.nl/~robmahn/principe.htm
De gyroscoop - Het principe van de gyroscoop

>  Ik had zelf steeds iets van: 'vooruit' komt van progressief/hervormen
>  en zo maar het beleid is duidelijk conservatief en destructief bedoeld.

Het mocht vooral niet zichtbaar worden. Zolang niemand de
fabelballon doorprikt en ernaar blijft kijken blijft het in
stand.

>  Ik was die fiets eerlijk gezegd al een paar keer tegengekomen in Engels-
>  talige berichten over het referendum maar begreep niet waarom die er
>  voortdurend werd bijgehaald want doorzag de metafoor niet.

Het gyroscopische effect zorgt tevens dat het in dezelfde
lijn door moet. Zolang er maar beweging in blijft, maar die
is ook niet echt van koers te wijzigen. Met momentum is
nodig om bij niet stil te komen staan en om te vallen.

>  Tot het zojuist letterlijk in een krantenbericht stond. Toen viel het
>  'kwartje' op z'n plaats.
>
>  Al die politici met hun wartaal over Europa hebben het over een fiets
>  die niet mag omvallen. M'n hemel... en maar klagen dat de burger hen
>  niet begrijpt.

Er zal dus ook geen sprake zijn van een pas op de plaats.

Henk Elegeert