Vooruit !

Sun Jun 5 22:07:31 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>:
>Momentje, is dat niet het gyroscopische effect?

 Ja, precies. Da's hetzelfde.

 Ik had zelf steeds iets van: 'vooruit' komt van progressief/hervormen
 en zo maar het beleid is duidelijk conservatief en destructief bedoeld.

 Ik was die fiets eerlijk gezegd al een paar keer tegengekomen in Engels-
 talige berichten over het referendum maar begreep niet waarom die er
 voortdurend werd bijgehaald want doorzag de metafoor niet.

 Tot het zojuist letterlijk in een krantenbericht stond. Toen viel het
 'kwartje' op z'n plaats.

 Al die politici met hun wartaal over Europa hebben het over een fiets
 die niet mag omvallen. M'n hemel... en maar klagen dat de burger hen
 niet begrijpt.