D66 over uitslag referendum

Sat Jun 4 12:54:03 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Snap hem ook niet, hij lijkt te bang...

Als we Mark e.a. volgen is het toch niet zo moeilijk wat we moeten willen.
Vooralsnog geen verdere Europese integratie wat betreft de nationale
besluitvormingen, veto's blijven dus langer bestaan totdat de tijd ooit echt
rijp is om meer autonomie af te staan aan een beleidsmatiog en economisch
verder geintegreerd Europa.

Wel harde eisen wat betreft de netto-betalingen (ongelijke behandeling van
Europese landen kan niet langer geaccepteerd worden) in samenhang met het
afbouwen van de Europese fondsen tot de arme landen, en het snel afbouwen
van de landbouwsubsidies die vooral de armere landen buiten de EU treffen en
net als de Europese fondsen onnodig rijke Europese landen spekken.
Verder het harder handhaven van de Euro-afspraken, op straffe van
desintegratie van de Euro.

Vooruitgang op losse onderdelen kan verder geboekt worden zoals bij de
vrijwillige samenwerking op veiligheid (intern en extern) en justitie, en de
vergroting van de transparantie van de Europese besluitvorming (meer
bevoegdheden van het Europees parlement lijken me minder nuttig dan betere
open betrokkenheid van de nationale parlementen voordat de compromissen
besloten worden).

Fritz