D66 over uitslag referendum

Sat Jun 4 00:15:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

De cijfers waarop Martin zich zo graag beroept kloppen niet.
Alle media publiceren ook andere cijfers dan die hij aanhaalt.
Van de D66-kiezers die in 2003 D66 stemden hebben slecht iets meer voor het
verdrag gestemd dan tegen, ongeveer 55-45%.

De Hond peilde woensdag welke partij mensen nu zouden stemmen en wat ze bij
het referendum stemden, uiteraard geven mensen dan een grotere overeenkomst
op. De andere bureau's hebben andere methodes om te achterhalen wat mensen
gestemd hebben toen en nu.

Nog los van dat alle holle verwijten evenzeer omgedraaid kunnen worden
(demagogie, geen visie, interne meningsverschillen qua richting die men met
Europa op wil, enzovoort).

Fritz