D66 over uitslag referendum

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat Jun 4 00:13:56 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Martin Lentink" <martinlentink at d66gelderland.nl>
> <...>
>
> Maar natuurlijk! Heb ik anders beweerd? mvg,
>
> Martin Lentink

Net als Chirac pleit Balkenende (en Sophie en over haar hadden we het even) er om onnavolgbare redenen voor om de grondwet voorlopig niet dood te verklaren. Laten we de stemmingen in de andere landen afwachten, is hun standpunt. Dit vind ik een dom standpunt (daarom ook wijzigde ik mijn Ja stem na het Franse Nee in voor een Nee), maar nog erger is dat het ingaat tegen het belang van de Fransen en Nederlanders die het verdrag immers in meerderheid hebben verworpen. Men wil dit niet, maar hun regeringen proberen het juist in stand te houden. Belachelijk.

Het lijkt erop dat men nog steeds niet inziet dat een referendum niet hetzelfde is als een opiniepeiling.

Zoals ik al eerder zei, dat voormalige Ja-kamp (waartoe ik ook behoorde) moet zo snel mogelijk op de Nee-trein (de huidige werkelijkheid) springen, want anders wordt die gekaapt door de nationalisten. Iedere aarzeling kan funest zijn voor het draagvlak voor Europese integratie in de nabije toekomst.

Groeten,
Mark Giebels