Fri Jun 3 23:46:16 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De Euro wordt letterlijk kapot gescheurd omdat de economieen van
de leden van de Eurozone zich verschillend ontwikkelen. Daarbij
komt dat regeringen hun munt niet langer kunnen devalueren/reva-
lueren ten opzichte van landen waar de munt zich anders ontwikkeld:
de munt is immers dezelfde. Er is dus geen correctie-mechanisme
- men moet verdragen violeren (tekorten laten oplopen; de geldpers
laten draaien) om een eind te maken aan de divergentie (volgens
mij wordt het daardoor juist erger).

--> Divergentie staat volgens mij volkomen haaks op de economische
    integratie die ooit met de EEG werd beoogd.

Wie op Internet de Euro kapot 'wil' zien gaan, moet zoeken op de
sluitelwoorden 'divergence' AND 'euro', bijvoorbeeld:
   http://news.google.com/news?q=divergence+euro&scoring=d

Dan komen er dus idioot veel serieuze beschouwingen voorbij met
daarin de meest vreselijke dingen. De hele Grondwet valt er bij
in het niet. 'Het licht gaat uit,' zullen we maar zeggen.

Ik zie trouwens dat de Euro nu ook onderuit gaat tegen het Britse
Pond nu de oppositie in de U.K. van de Grondwet af wil.