Politici wijzigen referendumvraag na nederlaag (2)

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Thu Jun 2 20:11:31 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Thursday 2-6-2005 10:11, Henk van Lingen wrote:
>Inderdaad. De dierenbescherming was voor maar die Thieme had toch
>allerlei terzijdes tot hoofdzaak gebombardeerd. In de SP folder die
>mijn deurmat vond, trof ik een regel over stierengevechten. Typisch SP:
>sleep als er folders moeten komen vanalles erbij. Raar ook, tegen teveel
>Europese regelgeving zijn maar toch een regel over die stieren willen.
>Laat de Spaanse bevolking lekker zelf een ei leggen over die zaak...

Die Thieme is niet gek. Er stond echt allerlei slechts over dieren in die
grondwet.
En die SP wilde natuurlijk niet een extra regel over stieren, maar juist
een schrappen van een uitzondering, namelijk "onder eerbiediging van
gebruiken van de lidstaten".
Want dan hadden bijvoorbeeld de Friezen weer kievitseieren rapen kunnen
invoeren, waar wij juist vanaf zijn.
En stierenvechten afschaffen laten we niet over aan de Spanjaarden. Als er
iets slechts is dan kaarten we dat aan. We zeggen toch ook niet
"verkrachtingen daar laten we de Soedanezen in Darfur zelf een ei over
leggen".

Glenn Mellonius