Dwangmatig Vooruit: Ja-kamp pleegt kiezersbedrog

Thu Jun 2 11:14:45 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Viel mij ook op, Marc,

Dat de winnaars naar verhouding minder aan het woord komen.
Heb bijna weggezapt toen ik de grote drie (zonder D66) in het debat van de
staatstelevisie tegenover twee winnaars zag staan (SP en CU), zonder LPF,
Wilders, zonder buitenparlementaire deskundige opiniemakers.

Gemiste kansen, want juist het goed laten horen wat er ook inhoudelijk leeft
buiten de "grote" partijen haalt de angel uit de enorme weerstand.

Door de verkeerde verhouding woordvoerders te kiezen kon bijvoorbeeld dat
CDA-knulletje ooit onderop begonnen in Limburg maar nu verbannen naar het
Europese zijn frustratie over zijn ongehoorzame kiezers (massaal in Limburgs
arbeiderssteden) en vermeende domheid van zijn politieke tegenstanders
eindeloos herhalen.

Fritz