Referendum: EU helpt met geveltuinwedstrijd !

Wed Jun 1 09:30:37 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dit zal niemand geloven, maar het is toch echt waar...

 De EU financiert bij mij in de buurt een geveltuinwedstrijd. Gisteren
 kreeg ik een kaartje in de bus en daarop staat:
>Geveltuinwedstrijd 2005
>-----------------------
>
>Ik nomineer als mooiste
>Balkon ...........
>Geveltuin ........
>Straat............
>Kies een balkon of geveltuin of straat, noteer het adres en stuur
>deze kaart voor 15 juni terug. Onder alle inzenders wordt een cadeau-
>bon t.w.v. EU 50 verloot.

 Da's dus niet mis: 50 Euro uit de Europese kassen voor onze buurt !

 Op de adreskant van de kaart staat ondermeer...
>Urban 2
>Dit project wordt mede gefinanciert door de Europese Gemeenschap
 ...met daarnaast de Eurovlag.

 Even gekeken naar het hoe en wat:
    http://europa.eu.int/comm/regional_policy/urban2/index_en.htm
    http://www.ez.amsterdam.nl/page.php?page=2011&menu=681
 Ik woon kennelijk in een 'depressed urban area'   :-))
 Ik heb namelijk zojuist 'neen' gestemd in het stemburo naast het
 riante optrekje van buurtgenoot Erik de Vlieger.

 Van de 31,1 miljoen Euro gaat kennelijk 50 Euro naar de burger.
 Maar omdat de EU niemand wil bevoordelen, wordt dat wel per lot
 aangewezen...

 Hahahahahahaha...

 Marc Fluks, Amsterdam (Oud-West)