Hoe ontduikt een beetje terrorist de AIVD ook al weer ?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Jul 27 15:04:00 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het is per definitie (bijna) onmogelijk misdaden te voorkomen.
> Strafrecht is niet voor niet straf, achteraf, als dader gepakt en daad
> echt bewezen. Een doekje voor het bloeden maar vooral met preventieve
> werking.
> Inlichtingendiensten die bewezen gevaren en gevaarlijke lieden in de
> gaten houden is al effectiever en ook nodig.

Fritz,

Ze moeten nu zelfs bestuurders in de gaten houden !!!

http://www.minbzk.nl/veiligheid/algemene/persberichten/aivd
"
AIVD: Lonsdalejongeren niet rechts-extremistisch

Het overgrote deel van zogenaamde ‘Lonsdale-jongeren’ hangt geen
overtuigde rechts-extremistische ideologie aan. Lonsdale-jongeren zijn
evenmin landelijk georganiseerd. Slechts een klein percentage, circa 5
procent, heeft daadwerkelijk rechts-extremistische denkbeelden en is
soms lid van een rechts-extremistische groepering of partij. In de media
is de problematiek van de ‘Lonsdale-jongeren’ uitvergroot. Het
extreem-rechtse label dat door de media en sommige bestuurders is
gegeven, wordt dan ook niet door de AIVD bevestigd. ..."

En terecht lijkt me !!!

Het is natuurlijk ook tamelijk rare reactie als daags na de (een op zich
al buiten proportioneel en opgeblazen) gebeurtenis de burgemeester zijn
quasie medeleven gaat betuigen van ruiten van een Moskee, die volgens
het politierapport dienaangaande, al veel eerder moeten zijn ingegooid.
Op zich nog steeds een te verwerpen gebeurtenis, maar een dergelijk
optreden stinkt ! !

> Maar in een brij ernaar speuren? Beveiligen en echt verdachte
> bewegingen gerechtvaardigd en overtuigd bekijken is genoeg.
> De camera's op beveiligde lokaties in London bleken ACHTERAF nuttig,
> om te zien wie waar was nadat er echt iets gebeurd was. Dan blijken
> gangen van verdachten prima na te gaan.

Schieten ze vervolgens alnog een onschuldige man neer !!!
8 kogels ipv. 5 waarover een 'getuige' sprak.

> Preventie ermee is onmogelijk, zoals op internet kan men ook in de
> virtuele werkelijkheid zorgen niet op te vallen.

Wil je dat die Van de Camp (CDA) nog een aan het verstand brengen,
Ffritz? ;)
Ben al begonnen hoor met het dowloaden van alle bestanden waarin
'explossives' voorkomt. Het blijken vooral sites te zijn van de
overheden in de diverse landen , maar goed ik ga door .... :)

Straks wordt het de providers verboden ......

Hebben ze bij het CDA dan niemand met een beetje meer verstand van ICT
dan deze malloot?

> Het lijkt me veel belangrijker de voedingsbodems van criminaliteit en
> gevaren aan te pakken. Onze verhoudingen verbeteren intern en met de
> wereld.

Eens Frtiz, maar zie:

http://www.pm.gov.uk/output/page7999.asp

"
Mr Blair begun by outlining earlier discussions with Opposition leaders
on a range of anti-terror measures. All parties are supporting the
creation of three new offences outlawing inciting terrorism, preparing
an attack and giving or receiving terror training.

Addressing journalists earlier today, the Prime Minister said:

"Whatever excuse or justification these people use I do not believe we
should give one inch to them.
"Not in this country and the way we live our lives here, not in Iraq,
not in Afghanistan, not in our support for two States, Israel and
Palestine, not in our support for the alliances we choose, including
with America, not one inch should we give to these people."
"
Die lijkt niet van plan in te zien dat ie zelf onderdeel is gaan vormen
van het probleem.

> Maar ook de overdreven godsdienstvijheid en -privileges normaliseren,
> omdat die opgevat worden als een vrijbrief door gelovigen, in het
> klein, en in het groot.

They have GOD on there side !!!

> We laten te veel twijfel bestaan over onze intenties met ons land en
> de wereld. Dat schept verwarring, ook bij potentiële daders.

Eens. In die zin was het optreden van Blair een verkeerd signaal. Hij
kiest voor een bleodige confrontatie, alsof er geen andere, betere
oplossingen zouden zijn.

> Van jongs af moeten mensen leren dat hun overtuigingen slechts hun
> individuele zijn, ook als anderen ze delen.

Geloof of overtuiging is per definitie een persoonlijke (lees:
individuele) bezigheid.

> De gegeven statuur van geloven ondergraven dat jammerlijk. Maar ook
> zonder oprechte wereldpolitiek, met onze wapenhandel en
> handelsbelemmeringen jegens arme werelddelen, wordt het nooit echt
> veilig. Dat zal reden blijven geven voor "verzet", en terecht eigenlijk.

Kortom: we voorzien in onze eigen terroristen ? !

Henk Elegeert