Op de site van D66: Meer vrijheid voor de uitzendbranche. Aldus Bert Bakker

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Tue Jul 26 21:47:32 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Bert Bakker: 'We moeten werken à la carte'

Een goed en sociaal verhaal, ik ben hier erg blij mee. Volledige
werkgelegenheid heeft wat mij betreft een hogere prioriteit dan
koopkrachtbehoud voor de hogere en middeninkomens. De laagste inkomens
zijn al lang genoeg het slachtoffer geworden van antisolidaire
maatregelen. Ik benieuwd hoe het CDA hier tegenover zal staan en op welke
termijn er concreet dingen kunnen gaan gebeuren. Het moet wel een beetje
opschieten natuurlijk , willen we tegen de volgende verkiezingen de
vruchten kunnen plukken. Overigens is die ABU wel een club die je in de
gaten moet houden. Laatst las ik dat ze flink bij staatssecretaris Wijn
aan het lobbyen waren geweest om de kleine uitzendbureautjes de nek om te
draaien.

Die europese super-Waadi klinkt overigens zorgwekkend. Misschien een mooi
onderwerp voor Tony Blairs hervormingstopontmoeting. Als we in Duitsland
een CDU-FDP regering krijgen (nooit gedacht dat ik daar ooit nog eens op
zou moeten hopen), loopt het misschien allemaal zo'n vaart niet.