Geef je stem een positief geluid

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Jul 22 08:18:40 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk aan Tjerk,

Je durft al dingen te schrijven over mensen zonder er ook maar een greintje
van te weten.
Als we dat allemaal gaan doen en jouw bijdragen bekijken dan kom je over als
iemand die voordeel heeft van dit beleid, er beter van wordt en dus
voorstander er van is.
Dat het anderen erg schaadt zal je een biet wezen, ikke, ikke, ikke, en de
rest? Nou en.
Jij weet niet wat ik tot mijn norm verhef maar ik maak melding af en toe van
zeer schrijnende gevallen wat helaas de norm aan het worden is hier in ons
landje. Spijtig te constateren, maar dat interesseerd jou dus geen ene moer.
Zolang het jezelf maar goed gaat is het in orde toch?
De welvaart en de normen en waarden van een land kan je ook aflezen van, hoe
een land met zijn ouderen en zieken omgaat. Als we alle maatregelen van ASO
dan eens op een rijtje zetten moeten we ons zeer diep gaan schamen.
Men roept het allemaal te doen om mensen achter de geraniums weg te halen en
doet dat door er voor te zorgen dat de mensen geen geld meer hebben om een
geranium te kopen. Door mensen de uitkering af te nemen hebben ze meer
kansen zijn de woorden van Balkje.
Je mag hopen dat het je nooit zal overkomen anders piepte je wel anders.
Ik zie regelmatig verslagen van vergaderingen van arbeidsjuristen uit het
hele land en kan constateren dat die schrijnende gevallen meer is dan uit
mijn omgeving en werkelijk norm aan het worden is. Je weet echt niet waar je
het over hebt. Mensen in Nederland die ziek worden, een ongeval krijgen of
de pech hebben zonder werk te komen zitten worden behandelt als criminelen.
En daar wil je graag dat we er positief over zijn? We moeten hier positief
zijn over een clubje mensen in de top van een partijtje die dit alles
mogelijk maakt om reden dat ze zo graag op het pluche willen zitten?
Vraag eens aan de ouderen in verpleegtehuizen met ondervoedings- en/of
uitdrogingsverschijnselen hoe positief ze zijn. Of die oude van dagen die
nog slechts 2 of 3 keer per week warm kunnen eten. Moeten die positief zijn
over het feit dat ze dat nog zo vaak kunnen?
Je bedoelt natuurlijk dat we daar humorvoller over moeten reageren hier. We
moeten er grappen over maken?

Maar och, jezelf zal het wel goed gaan.

Ger