Hoe staat het er ook alweer voor met... De oorlog tegen het terrorisme

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Jul 21 23:10:42 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben het roerend met je eens, Tjerk, dat perceptie en sociale context,
betekenissen uitmaken, zelfs de woordrijkdom van iemand bepalen. Maar in
jouw geval heb ik een vermoeden - en ook dit woord kun je natuurlijk divers
interpreteren - dat de aanhalingstekens duiden op een extra, stylistische
relativering van een standpunt. En dat vind ik een beetje overbodig.  Een
open antwoord zou mijn interpretatiebreedte succesvol vernauwen.

Kortom, wat doe jij als je in de metro een knul van 18 met Aziatisch
uiterlijk bezig ziet met z'n rugzakje? Het concrete voorbeeld uit London
van heden. Volgens de tv probeerden drie passagiers hem te grijpen.
Politiek-correcte en dus foute agenten of journalisten meldden niet het
*ras* van de drie, maar het zou mij als tegenstander van neo-apartheid niet
verbazen als er sprake was van *meer rassen*. Het schijnt namelijk, maar
vertelt het niet verder, dat 99% van moslims niet voortijdig dood willen gaan.

Bij christenen vermoed ik een lager percentage,  voorzover ik het
inentingsgedrag op onze Biblebelt en rond het antroposofische Zeist meetel.

hv,u
------