Geef je stem een positief geluid

Thu Jul 21 13:20:36 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ook komisch, een actie van onze inmiddels Amsterdamse lijsttrekker,
superhetero en berucht om zijn avances en affaires met vrouwen te stadhuize.

Toen D66 nog op het pluche zat in Amsterdam liep het nog voorop in de strijd
voor het behoud van de multi-culturaliteit en bescherming van niet-etnische
minderheden. Subsidies en positieve acties waren normaal. Ook
uitwisselingsreizen en sponsoring van culturele manifestaties en
financiewring van gasten die symbool staan waren normaal. Of stedenbanden
met sommige steden en finaciële en ambtelijke hulp. Nooit met de vraag of
iedereen in de wereld gelijke hulp krijgt van Amsterdam. Maar het
negativisme is populair geworden...

D66 verbaasd over komst Crain

Het Amsterdamse D66-raadslid Ivar Manuel is verbaasd dat de Amerikaanse
hoofdredacteur Chris Crain een betaalde trip naar de Gay Pride krijgt en
andere geweldslachtoffers niet.

Manuel (foto) wil van het college van B&W van de hoofdstad weten of iedereen
die in elkaar wordt geslagen nu gratis naar de Gay Pride mag. Volgens
loco-burgemeester Van der Horst staat de uitnodiging symbool voor de
openheid: iedereen is welkom ongeacht afkomst, kleur of seksuele voorkeur.

Crain werd op Koninginnedag in de Leidsestraat door Marokkaanse jongens
gemolesteerd toen hij met zijn vriend hand in hand liep. Hij liep diverse
verwondingen op. Toch bleef hij zijn sympathie voor de hoofdstad uitspreken.
De affaire leidde vorige maand tot een kiss-in actie op het Leidseplein.