Afschudding (was: D66 en Rozenkruizer)

Tue Jul 19 12:46:33 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>:
>Een groot woord voor een clubje met 4 zeteltjes in de peilingen. Je zal
>bedoelen ze worden gedoogd om mee te doen om een getal rond te krijgen.

 Het is natuurlijk vreselijk wat er gebeurt.

 D66 heeft z'n eigen aanhang doelbewust van zich vervreemd (nu weer met dat
 media-gedoe) - louter omdat de partij een liberale aanhang wenst te hebben,.
 Wie niet liberaal genoeg is, is niet langer interessant als kiezer. Men moet
 maar durven.
 D66-stemmers waren altijd wat linksig en hadden een wat betere opleiding.
 Waarom zouden die stemmen op een rechtse, anti-intellectuele variant van de
 VVD die D66 wil zijn ? Ze lopen dus weg. 't Is dat het alternatief voor D66
 onduidelijk is - anders had de complete D66-aanhang z'n heil reeds elders
 gezocht.

 Ik heb op deze lijst dikwijls gezegd welke positie D66 zou moeten kiezen. De
 SP doet vervolgens datgene dat D66 had moeten doen en zie het resultaat: de
 SP staat rond de 20 zetels en D66 op 4 in plaats van omgekeerd. Dat was te
 voorkomen geweest.

 Als D66 de liberale ellende van Opschudding van zich afschudt ('Afschudding'
 dus) zou de partij er aanzienlijk beter voor staan. De partij moet bij zinnen
 komen voordat alle zetels door andere zijn opgegeten - want daarna lukt het
 niet meer om terug te komen. Alleen al daarom moet er een kabinetscrisis komen.
 We hebben domweg de tijd niet meer om te wachten. Binnen twee jaar is het echt
 wel gedaan met de partij.