D66 en Rozenkruizer

Tue Jul 19 11:49:04 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[Op zoek naar meer verbanden tussen Aso/D66 en de vrijmetselaars/rozen-
 kruizers vond ik een analyse bij het NOS-journaal waarin exact datgene
 wordt gezegd dat ik zelf altijd al heb beweerd over dat 'Opschuddings-
 gedoe' binnen D66... Da's een beweging geweest die funest is gebleken
 voor D66 - hetgeen ik destijds ook op deze lijst heb gezegd. Overigens
 (een mens moet er maar opkomen): in 'd66' zit 'het getal van het beest'
 verscholen: '666'... tja...]

Bron:  NOS Journaal
Datum: 6 april 2005

D66 uitgeleverd aan professionalisten
-------------------------------------
Door Tino Wallaart, politiek verslaggever Met het Oog op Morgen

Een druilerige najaarsavond in 1998. In een schamel verlicht achterzaaltje
aan de Utrechtse Oudegracht heeft de jonge garde van D66 zich verzameld.
De spreker is woordvoerster van Opschudding, een groep leden die radicaal
D66 wil professionaliseren.

Ze zeggen het niet met zoveel woorden, maar afgaand op hun voorstellen (een
beginselprogramma opstellen, geel als partijkleur aannemen, het onderschrift
'sociaal-liberaal' invoeren, de eeuwige kroonjuwelen relativeren) willen de
opschudders breken met de leerstukken van oud-partijleider Hans van Mierlo.
(...)

Een zonnige lentedag in 2005. Het Nationaal Congrescentrum is afgeladen
met duizenden D66-leden die zich uitspreken over het Paasakkoord. Een van
de laatsten die het woord neemt, is diezelfde spreker van zeven jaar
geleden, Ageeth Telleman. Ook nu triomfeert ze. Haar pleidooi voor doorre-
geren wordt even later met een grote meerderheid aanvaard door het congres.

Bijna zeven jaar heeft het geduurd, maar initiatiefnemers van Opschudding
hebben hun zin. D66 is een gewone machtspartij geworden als alle anderen.
Goed beschouwd is het congres van 2 april de gedenkwaardige vervolmaking
van dat proces. (...)

--------
(c) 2005 NOS