Kabinet versterkt vliegwiel Eurofiets (en koerst valkuil in)

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sat Jul 9 20:16:38 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> DEN HAAG - Premier Balkenende kijkt reikhalzend uit naar de tweede helft
> van zijn kabinetsperiode. De economie heeft wat aarzelingen om op gang te
> komen, maar dit kabinet heeft het fundament voor herstel gelegd. "Het
> vliegwiel van de Nederlandse economie is versterkt. Er zijn nu geen nieuwe
> ingrijpende hervormingen meer nodig. Het gaat nu om de uitvoering."

Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij dit meent. Het lijkt me eerder dat
hij bedoelt dat hij in de rest van deze periode geen ingrijpende
hervormingen meer DURFT door te voeren, bang dat anders de bom barst. Naar
mijn idee heeft hij weinig keus, de mensen zijn nu hervormingsmoe. Maar er
is nog veel, heel veel, te doen...