Hoe staat het er ook alweer voor met... De oorlog tegen het terrorisme

Fri Jul 8 11:39:17 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 8-jul-05, at 11:06, Dr. Marc-Alexander Fluks gewerd ons:

>  Mijn voorspelling was dat dit soort aanslagen van buiten komt (lees:
> wraak-
>  akties zijn voor exact dezelfde terreur van het Westen elders) en
> niet van
>  binnenuit (lees: losgeslagen Moslim-immigranten). Strikt gesproken
> weten we
>  nog niet hoe het in London zit

Inderdaad, dus het is allemaal weer speculatie.

>  Balkenende, Donner en Van Aartsen (meer heb ik gisteren
>  niet gehoord want ik keek/luisterde voornamelijk naar de BBC) wrijven
> zich al
>  in hun handjes bij de idee dat wij wel eens al volgende aan de beurt
> kunnen
>  zijn.

Dit slaat echt helemaal nergens op.

>  onze metro's zitten vol met buitenlanders

Hou jij tegenwoordig paspoortcontrole Marc?

(Soms lijkt het hier net een forum van de LPF.)

> (en rijden niet op tijd,

Zit jij dan dagelijks in de metro, Marc?

> toch storend voor een bom)

In Londen zijn de metro's opgeblazen in de
tunnels, dacht ik. Zo heel erg op tijd hoeft een
metro dan toch niet te rijden?

> dus dan komt
>  men vanzelf bij het water. Zoek als terrorist een diepgelegen polder
> gele-
>  gen aan een groot waterreservoir en blaas de dijk op, het gemaal, de
> sluis.
>  Of wacht op een novemberstorm en doe iets dergelijks met de
> Oosterscheldedam.
>  Succes verzekerd. Als het even meezit kost het meer dan het WTC in
> New York.

Dat wel misschien, maar het onder een gebouw
rijden van een busje gevuld met explosieven is
toch iets gemakkelijker dan het opblazen van
een dijk, lijkt me.

> De man kan nog niet eens z'n eigen veters vastmaken.

Misschien kun jij dat voor hem doen?

> Nederland is de aanvallende partij.

Hoogstens een clubje meelopers.

Erik vdMb