Van Aartsen wil de boel weer eens omdraaien

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Jul 4 08:25:07 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ger,
>
> Ik lees hier niet veel goeie argumenten ,

Ik ken je manier van lezen niet natuurlijk.

> Het vrij eenvoudig : de minister is die van vreemdelingenzaken hoort daar
> uit hoofde van de regering te zijn indien je als regering het onderwerp
> belangrijk genoeg vindt en daarom een vertegenwoordiging stuurt. Niemand
> anders hoort daar, eventueel de premier of de minister van antiliaanse
zaken
> daargelaten. Regering mag dat geheel zelf beslissen.

Nou, wat bazel je nu, ze was er toch?

> Regeringsvertegenwoordigers moeten in nederland kunnen gaan en staan waar
> zij willen en zeggen wat zij willen zonder enige belemmering. Indien er
wel
> belemmeringe zijn, is er in feite een crisis situatie in Nederland die
voor
> mij absoluut onaanvaardbaar is.

Ze mag ook zeggen wat ze wil toch? Echter kan niemand de omstanders er van
verplichten naar haar te luisteren of wel?
En die crisis, die is er al lang hoor, daarom gaat ons landje langzaam ook
naar de knoppen.

> Uitspraken als "Het kabinet ASO hoort gewoonweg niet een minister met haar
> reputatie naar
> een dergelijke bijeenkomst te sturen, zo kan je dingen verwachten"
> zijn niet op democratische leest gestoelde uitspraken en derhalve
> verwerpelijk

Jij vindt het ondemocratisch en verwerpelijk dat ik een andere mening
daarover heb dan jij. Kijk aan zeg, dat is pas democratisch.

> "Gewoon misselijke kritiek op iets wat een
> burgemeester niet kan voorkomen"   vind ik op zn zachts gezegd een beetje
> dommig op mij overkomen.

Leg uit, wat is dommig, wat had Cohen wel kunnen voorkomen dan?
Ik ben bang voor je dat het juist dommig is dat niet te snappen.

> Hier concludeer je impliciet dat de komst van Verdonk door haar zelf en/of
> de VVD (tewijl het de regering is) zorgt voor een onveilige situatie.
> Gevaarlijk om deze omkering te maken ,je kweekt hier begrip voor situaties
> die uit hand hadden kunnen of gaan lopen optredens van
> regeringsfunctionarissen.

Ik kweek niks, de regering kweekt. Ik concludeer slechts.

> Ik ben bang dat je daar de kern van de democratische rechtstaat raakt

Niet bang zijn hoor, het is de kern ervan. Een regering wat zo slecht
gedragen wordt door de bevolking hoort op te rotten. Dat is democratie, de
regering hoort er namens de burgers te zitten.

Ger