Donner gek geworden! - ik mag niet meer naar Schiphol

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Jan 31 19:31:09 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny, ik ben zoals je hopelijk toch al wel was opgevallen een groot
voorstander van referenda. Waar ik minder blij mee wordt is als
zelfbenoemde Goden, zoals Scharzenegger het middel gaan misbruiken om
arrogant hun zin te krijgen. Zijn claim dat hij voor het volk staat is
onzin. Hij zit tot zijn oren in de 'special interest money' en dat
gebruikt hij om zijn gelijk af te dwingen. Er is hier geen sprake van
dat het volk via hem regeert. Er is hier sprake van een populist die
voldoende charisma en vooral ook geld heeft om te manipuleren. Dat heeft
tot gevolg dat hij vaak niet bereid is een compromis te zoeken met
democratisch gekozen volksvertegenwoordigers, wat zijn taak is.