Referendum in de Europese grondwet

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Mon Jan 31 15:45:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> Maar ik had het over de 'Europese burger' en een 'Europees
> referendum'.
> En ik kan ook nog steeds niet op een niet-Nederlandse kandidaat voor
> het Europese parlement stemmen, trouwens...

<...>

> Waarom hebben de voorstanders toch steeds van die rare argumenten ?
<...>

Raar? Wat vind jij raar dan, Marc?
Voorstanders kunnen er niets aan doen dat de EU nog geen *staat* is hoor,
waarin burgers via gewone middelen hun rechtstreekse democratische invloed
kunnen uitoefenen, in plaats van het telkens weer moeten sluiten van
verdragen tussen de lidstaten.
D'r schijnen steeds weer mensen tégen te zijn, om welke "rare" reden dan
ook. Met van die argumentaties van: "Europa is niet democratisch, dus moet
je tegen een stap zijn om het democratischer te maken".

mvg,

Martin Lentink