OZB 2005

Fert fert6565 at HOTMAIL.COM
Fri Jan 28 21:38:35 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijst,

Vandaag viel dan de gecombineerde aanslag 2005 Amsterdam in de bus met
daarin de OZB
Voor het in zeer hachelijke onderhoudsstaat verkerende appartementje
(huurcommissie besluit jaar na jaar dat huurder
25% van huurprijs hoeft te betalen vanwege de slechte staat)  van welgeteld
62 vierkante meters wordt een WOZ waarde opgevoerd van e 221.000,- .
(vorig jaar e 123.000,-)
Fijntjes weet de gemeente de WOZ waarde te staven door in het
"taxatieverslag" met transactie prijzen van "vergelijkbare woningen" op de
proppen te komen.

De gemeente voelt waarschijnlijk de bezwaarbuien al hangen en voegt
standaard bezwaarformulieren bij en talloze waarschuwingen dat bezwaarmaken
in veel gevallen geen zin heeft of tot niet in behandeling nemen zal
leiden.(let wel dat we hier te maken met een officiele bestuursinstantie die
overkomt als een shabby incasso bureau)

De bezwaarformulieren bieden geen ruimte tot open bezwaar, er moeten
gestandaardiseerde vragen beantwoord worden door kruisjes aan te vinken
(ontmoedigingstactieken onder het mom van automatiserings voordelen)

Ik wil u en indirect de gemeente Amsterdam alvast informeren dat dit nou
echt een leuke principe zaak kan gaan worden, als de gemeente amsterdam
bewoners en dus ook mij ,nu en in het verdere bezwaarproces, op dergelijke
wijze zal blijven benaderen.

Er is geen regel in al die bijgeleverde "tips" folderhandel die niet riekt
naar halve waarheden om soepele incasso te realiseren,

Ik zal mij in ieder geval juridisch tot de tanden toe bewapenen, wil de
gemeente vasthouden aan uit de lucht gegrepen aannames
Een ding weet ik al zeker het woord "taxatieverslag" had tot gister bij mij
een andere betekenis.

Groeten , louis de wit