Donner gek geworden! - ik mag niet meer naar Schiphol

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Jan 28 01:25:45 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Tjerk Jouwstra
>Met alle respect, maar ik denk niet dat je Balkenende, Zalm, Dittrich
of Bos
>in het zelfde rijtje kan plaatsen als Mussert of Paul de Groot en al
>helemaal niet met Stalin of Hitler.

Niet als het om misdaden tegen de menselijkheid gaat, maar ik had het
over het verschijnsel 'zelfbenoemde Goden'. Ik ben als tiener
'democraat' geworden toen ik een CDA wethouder (andere wethouders waren
er nauwelijks in mijn Brabantse dorp) tegen een groepje dorpsgenoten
iets hoorde zeggen als: "Uiteindelijk bepaal ik het algemeen belang".
Later leerde ik dat dat een vrij algemeen geaccepteerde opvatting is
onder politici en bestuurders. Dat bedoel ik met zelfbenoemde Goden.

Groeten,
Mark Giebels