Hirsi spreekt !

Wed Jan 26 09:38:07 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>:
>Ik ben het eigenlijk kwijt, waarom jij je queeste tegen Hirsi bent
>begonnen. Het was na de moord op Theo van Gogh.

 Sterker nog: het was de moord op Van Gogh. Daarvoor heb ik 1 of 2 keer
 opgemerkt dat ze niet goed bij d'r hoofd is maar ik wist niet waarom.
 Die zoektocht is geen queeste tegen Hirsi Ali (dat is ze echt niet waard)
 maar gewoon kijken wat er aan de hand is. En dan blijkt er van alles mis
 met haar en haar -zich 'liberaal' noemende- geloofsgenoten. Ik kan me
 niet voorstellen dat ik Wilders of Nawijn zou natrekken; met die mensen
 zelf (en daar gaat het me bij Hirsi Ali om) lijkt me niets mis. Die kan
 je op hun argumenten bestrijden. Hirsi Ali heeft geen argumenten - die
 heeft verschillende biografieen, vertoont raar gedrag en zit te dazen.

>Maar wat ik mis, is toch de underscore: de vrijheid van meningsuiting,
>(...) je mag niet haar het recht ontzeggen datgene te vinden, wat ze
>vindt.

 Okee, dat is zo. Maar wat vind ze ? In haar monologen spreekt ze zich-
 zelf voortdurend tegen, net als in al die biografieen. Daar gaat het
 mij om. Was het maar waar, dat ze hetzelfde zou zeggen als Wilders en
 dat ze gezellig zat te tafelen met de Winter.

 Vervolgens wordt al dat gewauwel gebruikt om ons volk richting burger-
 oorlog te (mis)leiden. En daar gaat het natuurlijk om.

 Volg je die miniserie die ik van de week noemde ? (vanavond op RTL4
 het derde deel). Daar zie je de jeugd van 'Hirsi Ali', hoe ze hyste-
 risch werd door die jeugd en een ganse gemeeschap in het verderf stort-
 te. Echt gebeurt allemaal (je zou het nauwelijks geloven als je al die
 psychiatrische gevallen ziet, zo gek is het) maar dat is dus wel dege-
 lijk gebeurt. Uiteindelijk werd er fors gemoord door een zeer recht-
 vaardige rechter... Enfin, kijk en weet wat ons land te wachten staat.