Hirsi spreekt !

Wed Jan 26 02:05:51 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 26-jan-05, at 0:24, Tjerk Jouwstra wrote:

> labberdoedas

"Het woei een bramzeils koelte, genoeg om het schip aan den gang te
houden; meer niet: ik was naar kooi gegaan: en pas had ik naar gis een
uur geslapen, en droomde dat moeder Pulver, die ik te huis gelaten had
in de blije verwachting, met al onze zeven kinderen voor me stond, en
dat mijn kleine Maarten, die nu ook al het zeegat uit is, een rateltje
in de hand hield en een vervaarlijk leven maakte, zoo dat ik hem een
labberdoedas om zijn ooren gaf, en verzocht of hij op wou houen, toen
ik een stem boven mijn hoofd hoor: ‘om laag hou! Schipper! om laag
hou!’"

Jacob van Lennep - De lotgevallen van Ferdinand Huyck