Persverklaring Hirsi Ali: opmerkingen

Wed Jan 19 17:08:40 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hirsi Ali in haar 'Address to the Nation':
 http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0501&L=d66&X=&P=R37461
>De aanslag van 2 november heeft de Nederlandse samenleving voor het eerst
>geconfronteerd met moslimterrorisme (...) Het gaat om een internationaal
>verschijnsel en niet een lokaal incident.

 Onzin ! Waarom ging ze dan op vakantie elders als dat waar is ?

>Nederland moet weerbaarder worden, niet alleen in politieke zin. Wij, met
>z'n allen, zullen ons moeten instellen op de mogelijkheid van geweld.

 Ze wil dus oorlog voeren.

>Een kleine minderheid gebruikt geweld en een grote zwijgende meerderheid
>wil er niet op worden aangesproken.

 Hoe valt zulks te rijmen met een internationaal verschijnsel ?

>Dat noem ik gewetensvrijheid.

 Gewetensvrijheid is een andersdenkend begrip dat niet bestaat.

>Sommigen hebben de indruk dat mijn nevenactiviteiten het merendeel van
>mijn tijd opeisen. (...) Die betrokkenheid heeft een vervolg gekregen in
>het parlement, toen ik werd uitgenodigd door de VVD.

 Hier staat dus (eerst in TT, dan in VTT en dan in VT): het valt de VVD
 te verwijten dat de nevenactiviteiten het merendeel van de tijd opeisen.

>wij houden nu eenmaal niet zo van verandering.
 ^^^

 Wij Hirsi Ali gaan dus halsstarrig door.

>Ik ben niet uit op (...) Maar
                          ^^^^

 Ze is er dus wel op uit.

>Over krenking gesproken: ik zou willen dat mijn woorden niet worden
>teruggebracht tot een verondersteld persoonlijk leed.
 Sprak de wandelende biografie !  Hoe DURFT ze ?!