Niet-consequent neoKeynesiaans

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Jan 18 07:57:39 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik geloof, Antid, dat je wel een onderscheid moet maken tussen Keynes en de
neo-Keynesiaanse strategie. De oorspronkelijke Keynes geloofde inderdaad
mede in modernisering met de nadelige consequenties vandien. De
neo-Keynesianen sinds de 1970s al een stuk minder. Kortom, het is kiezen
uit het minst kwade - als ik je daarmee gerust stel. Dat laat onverlet dat
er een niet-interfererend sociaal en cultureel beleid moet komen zoals jij
aangeeft.

Democraten vergeten overigens dat netwerken, downsizing en "platte"
staflijnorganisaties zo ook hun nadelen hebben voor de democratie, zoals
sociale fragmentatie en het verdwijnen van majeur debat, zeker als
politieke partijen leeglopen en slechts een residu van carrieremakers houden.

hv,u
------