Fluks is bigamist (was Re: 'Andersdenkende' blijkt een Stasi-term te zijn)

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Mon Jan 17 14:59:35 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>:

>  Van Fritz pikte ik
>  de term 'andersdenkende', maar hij bleek dat niet zelf verzonnen te
>  hebben - het staat zelfs centraal in dit geloof.

'Andersdenkende' is gewoon een Nederlandstalig woord.
Het enige 'geloof' in dit verband is het geloof van
ene Fluks dat er iets bijzonders aan de hand is met
dat woord, of dat het bedacht zou zijn door de Stasi.

>  Het is geen bijvoe-
>  gelijk naamwoord of bijwoord (zoals ik eerst dacht) maar een zelfstan-
>  dig naamwoord waarmee de gelovigen zichzelf aanduiden (Hirsi Ali is
>  dus geen neoliberaal maar ze is een andersdenkende).

Aha? Kun je dan eens wat bronnen geven? Noem eens vijf
bronnen waarin Hirsi Ali zichzelf als andersdenkende
aanduidt? En dan ook graag vijf waar *ik* mezelf als
andersdenkende aanduidt? (Ik ben in jouw verwarde
optiek toch ook zo'n gelovige, begreep ik?)

>  Ik nam aan dat
>  het een nieuwerwets Nederlands woord was, maar het blijkt een oud Duits
>  woord te zijn - tja, daar moet je even opkomen.

Waaruit blijkt dat het geen Nederlandstalig woord is?

>  Ik blijf het raar vinden dat Erik en Fritz geen inzicht hebben gegeven
>  in deze nieuwe leer.

Waarom zou Frits, of ik, inzicht moeten geven in
jouw eigen hersenspinsels?
Zegt de term petitio principii je iets?

>  Ze gedroegen zich als Repesteeltje en probeerden
>  de zaak zo veel mogelijk te verstoren met hun 'niemand weet, iemand
>  weet, dat ik...'. Net als Hirsi Ali, net als Van Gogh.

Kun je dat eens uitleggen Fluks?

>  Probleem met een analyse is dat men van te voren niet weet waar men op
>  uit komt. De afloop verbaast mij dan ook zeer.

Ja mij ook. Nog gedacht dat je zo'n onzin bijelkaar
zou verzinnen en die zou aanduiden met de in dit
verband wel wat overdreven term 'analyse'.
Analyse is nu juist wat er aan je verwarde mengsel
van verdachtmakingen ontbreekt!

>  Dat Hirsi Ali niet goed
>  bij d'r hoofd is was me al duidelijk voor de moord op Van Gogh. Maar
>  dat ik zou stuiten op een soort secte van liberalistische, atheistische
>  andersdenkenden die de Moslims kennnelijk het liefst op brandstapels
>  zouden zetten - neen, dat is zo idioot, daar zou ik nooit op gekomen
>  zijn.

Je *bent* daar toch opgekomen?
Jij beweert dat toch?
Zonder er enig bewijs voor aan te voeren.

Jouw redenering doortrekkend zou ik dus kunnen zeggen:
"Ik zou er nooit opgekomen zijn dat Fluks bigamist is
en rauw konijnnenvlees eet als ontbijt."

Die beschuldigingen zijn even absurd, en net als jij
lever ik er geen bewijs bij. Sterker nog: vanaf nu ga
ik in elke bijdrage klagen dat jij nog steeds ontkent
dat je bigamist bent en rauw konijnenvlees eet. In
elke bijdrage zal ik klagen dat je er maar steeds niet
voor uitkomt, en de aandacht er van probeert af te
leiden met malle praatjes over Hirsi Ali.

>  't Is een rare wereld.

In jouw bovenkamer wel. Al sinds begin november.
Triest om te zien.

Erik vdMb